جزیره من
جزیره من

جزیره من

تصاویر علی آباد+متن

تصاویری از طبیعت و مکان های مختلف علی آباد به همراه متن های زیبا تقدیم به خوانندگان وبلاگم.
امیدوارم خوشتون بیاد.



همیشه مقصدم بودی کجا با تو سفر کردم

چقدر تنها برم دریا چقدر تنهایی برگردم




ای دلخور از گریه ، مرد پر از گریه / بغض ترک خورده ، دریاچه مرده
(با بهترین کیفیت تقدیم به دوستداران استاد چاووشی)

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست




تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست



ساحل دل ترک دارد از پشیمانیم

عاشق آن لحظه بارانیم

گر لحظه وصل تو رسد شیدایم

خسته  از دلتنگی و تنهاییم

ماهی دل بر ترک جان بمرد

مرد از این سوز عطش، جان بمرد

حال رسیدی، برسان جرعه ای

بهر نجات دل من جرعه ای

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست


 

آن قصر که جمشید در او جام گرفت                 آهو بچه کرد و شیر آرام گرفت

بهرام که گور می گرفتی همه عمر                  دیدی که چگونه گور بهرام گرفت


تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست


 

   تو این غروب زیبا دلم چشماتو کم داره    ببینی چشمای من رو، جای خورشید تو رو داره

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست

کنار خاطراتم با تو همیشه خندست،

طرحی که از تو دارم شبیه یک پرندست

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست



موج غم بر ساحل دل فوج بود   صافی ساحل نشان موج بود

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست


  پسند من تو بودی که اینهمه بخت من سیاست
دلبر خودپسند من قله ی خوشبختی کجاست

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست

 
از این بالانگاه کردم، زمین منو صدا میزد
 یکی می گفت بپر پایین ، یکی تو قلبم جا میزد

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست




کنار خاطراتم با تو همیشه خندست،
طرحی که از تو دارم شبیه یک پرندست

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست


    

من مست می عشقم هشیار نخواهم شد     از باده چشمانت سیراب نخواهم شد

  از مستی چشمانت شب تا به سحر مستم    این مستی و شیدایی بیرون نتوانم شد

یک غم به دل دارم، صد درد به جان دارم    جز از خم مژگانت درمان نخواهم شد

 شورو شر عشق تو شوقی به دلم داده   شوق دل من این است بی تو نخواهم شد

     تنهایی و کوهی غم، نه این سزایم نیست   نادیده ی زلف یاراز آتش تنهایی آزاد نخواهم شد

                                                                                                              (شعر از خودم)

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست


 
 گاهی میگذرم از همه دنیا مثل قایقی از دل دریا
 که یه لحظه چشاتُ ببندی، بخندی

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست


 
ای دلخور از گریه مرد پر از گریه   بغض ترک خورده دریاچه مرده

تصاویر زیباسازی - جدا کننده پست


  
به تو مدیونم همیشه مثل شب سرخ فردا مثل موج سرد و تنها به نگاه ناز دریا

نظرات 5 + ارسال نظر
یاسمین چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 21:46 http://yasminaqueen.blogfa.com/

شما هم لینک شدی.تو رو خدا بیشتر از اینا مطلب بذار علی اباد بیشتر از اینا مطلب داره ها....تو وبلاگ گل بارونی از یه چیز خیلی خوشم اومد آخه واقعا مفهومه بعضی اصطلاحات برام سخت بود چند تاشو اونجا فهمیدم مثه کرس کو ،فک کنم بود...که معنیش لاک پشت...
حالا شما به من بگو گلودر گلودر(galavdar یعنی چی؟
مثلا من طی تحقیقاتی فهمیدم ریشه علی آبادیا به زنجان بر می گرده....اما اینو نفهمیدم که مردا چرا تو عروسیاش کردی می رقصن؟؟؟
بازم بهم سر بزن

تشکر از اینکه به وبلاگم سر زدی. در آینده نزدیک مطالب بیشتری درباره علی آباد در وبلاگ خواهم گذاشت که نسبت به وبلاگ های دیگر تازه گی بیشتری خواهند داشت. در واقع اگر بخواهم مثل دوستان دیگر که اقدام به ساخت وبلاگ کردند مطلب بگذارم ، تکرار مکررات خواهد بود.
درباره معنی کلمه گلودر(galavdar) باید بگویم که نام محلی است در غرب علی آباد که درختهای زیتون برخی از اهالی در آن کاشته شده.
در باره ی ریشه مردم علی آباد نمیشه با قاطعیت گفت که از زنجان است و ترک آذربایجانی هم مطرح است و حتی عرب. البته زبان مردم علی آباد که اثری از ترک بودن ندارد این فرضیه را ضعیف می کند. رقص کردی مردها در عروسیها بیشتر بر میگرده به زیبایی و در واقع علاقه به انجام این حرکات نه به تاریخ.
اگر نظری داری حتما بگو. تشکر

یاسمین پنج‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 16:06 http://yasminaqueen.blogfa.com/

ممنون که وقت گذاشتین جوابمو دادین...راست میگین تکراری میشه حق با شماست.
آخه یه مثلی هم هست می گن گلودر گلودر میکنه...برام جاب بود که بابا این یعنی چی هی می گن...یا مثلا گول گول دارن(gool goole daron)
تو زبان علی آبادی هم فارسی اصیل هست مثل کلمه هیمه که به هیزم می گن هم کلمات عربی بعضی کلمات هم هستم که ظاهرا ترکی هستن اما معنای علی آـبادیش که به کار می برن فرق می کنه...حتی لری هم هست..البته این برداشته منه ها.
مثل اینکه خیلی دارم وارد جزییات می شم...خب چی کار کنم اینجا تنها جایی هست که می تونم اینا رو مطرح کنم...
بازم ممنون که جوابمو دادین.بازم بهتون سر میزنم

خوشحالم که تونستم به سوالتون جواب بدم.
خوشحالتر میشم که باز اگه تونستم کمکی کنم.

[ بدون نام ] شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:12

سلام ممنون که به اصالت خودتون اهمیت میدید!!!سعی کنید هم از نظر عکس و هم مطالب وبلاگتون رو پر بار تر کنید و عکس ها رو بدون دست کاری تو وبلاگتون قرار بدید باز هم ممنون

سلام و تشکر از اینکه مطالب وبلاگ رو خوندین.
به مرور مطالب و تصاویر بیشتری قرار خواهم داد. عکس های اصلی و بدون دستکاری و تغییرات در قسمت ( طبیعت زیبای علی آباد ) موجود می باشند. به زودی تصاویر قبلی به اضافه تصاویر جدید، در موضوعات و دسته بندی های مختلف را روی سایت میزارم.

[ بدون نام ] جمعه 2 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:59

[:S003:خوب بود فقط عکسهای بیشتری بود بهتر میشد ...

محمدرضا علی آبادی شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:32

یه مطلب درباره زلزله و مهاجرت علیابادیها به پایین دست بزاری فک کنم جالب باشه . پری روز رفتم کلی از این خرابه ها عکس گرفتم رو دستم مونده

اگر به قسمت (درباره علی آباد و یا اقدامات عمرانی و آبادی) نگاهی بندازی از زلزله مطالبی میبینی. در قسمتی از مطلبی که فعلا در دست تهیه دارم به موضوعی که گفتی اشاره میکنم. تصاویر مربوطه هم به اندازه کافی موجود است.
ممنون از لطفت محمدرضا جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد