جزیره من
جزیره من

جزیره من

نام امامزاده قِل قِلی نیست، به امام زاده توهین شده

چند روز پیش در اخبار 20:30 از شبکه 2 تصاویری از امامزاده محمد حنفیه پخش شد و با حالتی تمسخر آمیز آن امامزاده جلیل القدر را  ( امامزاده قِل قِلی) نامید. این اقدام از صداو سیمای کشوری که ادعای داشتن جمهوری اسلامی را دارد، بعید که هیچ ، خجالت آور است.

این اولین اقدام این رسانه به اصطلاح اسلامی نیست. در جریان جام کنفدراسیونها، تصاویری از عوامل ضد انقلاب و خوانندگان فراری که در جمع تماشاگران بودند در این رسانه نمایش داده شد در حالی که پیش از این کوچکترین تصاویر مشکل دار حذف میشدند.

در ادامه مطالبی را به نقل از سایت شکوفه های زیتون در همین مورد خواهید خواند.

فردی مسئول هیئت امناء امامزاده

محمد حنفیه (ع) لوشان:
دادن لقب « قِل قِلی » به امامزاده محمد حنفیه (ع)، سبب نارضایتی مردم شده است
مسئول هیئت امناء امامزاده محمد حنفیه (ع) لوشان در گفتگو با خبرنگار ما با ابراز تاسف از اقدام صدا و سیما، کار رسانه ملی را امری ناپسند و خلاف واقع دانست و ابراز داشت: نوع خبر رسانی در خصوص امامزاده محمد حنفیه (ع) اشتباه بوده است.

محمد فردی با تکذیب اسم امامزاده محمد حنفیه (ع) به نام امامزاده « قِل قلِی » تاکید کرد: امامزاده محمد حنفیه از قدیم الایام به همین نام شهرت داشته و از رسانه ملی بعید است که با استناد از سایت ها و وبلاگ های شخصی، با زیر سوال بردن شخصیت امامزاده، احساسات مردم را جریحه دار نماید. 
وی به فعالیت های فرهنگی و قرآنی در این بقعه متبرکه اشاره و خاطرنشان کرد: در جوار مقدس امامزاده محمد حنفیه (ع) در ایام و مناسب مختلف، فعالیت های ارزشمند قرآنی و فرهنگی صورت می پذیرد. این مسئول به فعالیت های مداوم و مستمر فرهنگی و مذهبی قبل از وقوع انقلاب اسلامی در امامزاده مذکور اشاره و ابراز کرد: قبل از انقلاب اسلامی علیرغم فعالیت های مذهبی و فرهنگی در امامزاده محمد حنفیه (ع)، این مکان مامن و پناهگاه روحانیون بود.
فردی مردم منطقه امامزاده محمد حنفیه (ع) را احیاگر مراسم ایام فاطمیه در شهرستان عنوان کرد و گفت: زمانی در شهرستان مراسم ایام فاطمیه به فراموشی سپرده شده بود که مردم متدین و مکتبی این دیار با برپایی این مراسم، آن را احیا نمودند.
وی صدا و سیما را دانشگاه علمی، تربیتی و فرهنگی کشور خواند و اذعان کرد: انتظارات از رسانه ملی زیاد است و نباید با برخی اقدامات رسالت خود را زیر سوال ببرد. صدا و سیما باید در اطلاع رسانی و انجام فعالیت ها سنجیده عمل نماید.


مسئول هیئت امناء امامزاده محمد حنفیه (ع) لوشان بازتاب فعالیت رسانه ملی را منفی و غیر منتظره دانست و اظهار داشت: مردم منطقه از لقب «قِلل قِلی » دادن به امامزاده محمد حنفیه (ع) ناراضی بوده و آن را اهانت به این آستان مقدس می دانند.  
فردی توجه به معنویت محوری و ارائه و انجام فعالیت های معنوی در این امامزاده را توصیف نشدنی خواند و تاکید کرد: اینگونه فعالیت ها که در راستای ارزش های اسلام و نظام اسلامی است، باید با تشویق و ترغیب از سوی رسانه، تقویت شده و تخریب و تضعیف نشود. عضو شورای اسلامی روستای بیورزین، امامزاده محمدحنفیه (ع) را خاستگاه و احیاگر انجام مراسم ایام فاطمیه در گیلان دانست و گفت: در این امامزاده فعالیت های فرهنگی گسترده ای صورت گرفته و می گیرد.
صفر جمالی ادامه داد: چرا فعالیت های مثبت و ارزنده ای که در امامزاده صورت می گیرد، انعکاس داده نمی شود؟ وی امکانات رفاهی امامزاده را ضعیف ارزیابی کرد و اظهار داشت: علیرغم ضعیف بودن امکانات، خرابی جاده، نداشتن امکانات اقامتی و... زائرین زیادی به این مکان مقدس مراجعه می نمایند، که نشان دهنده اهمیت، ارزش و جایگاه امامزاده محمد حنفیه (ع) و محبوبیت آن نزد مردم می باشد. عضو شورای اسلامی روستای بیورزین با اشاره به اینکه صدا و سیما نباید با اعتقادات و احساسات مردم بازی کند، اظهار داشت: خبرنگار صدا و سیما قبل از هر اظهار نظری، باید از شخصیت و مقام امامزاده اشراف می یافت و سپس گزارش تهیه می کرد. ما اقدام صدا و سیما را محکوم می کنیم.
اصغر فردی از اهالی امامزاده محمد حنفیه (ع) با اشاره به خبر پخش از سوی صدا و سیما، اظهار داشت: خبرنگاری که مسئول تهیه این خبر بود، اطلاعات و شناخت کافی از امامزاده محمد حنفیه (ع) نداشته است. تا آنجایی که اطلاعات در دست است، نام این امامزاده، محمد حنفیه بوده و از فرزندان حضرت علی (ع) می باشد و امامزاده « قِل قلِی» نیست. وی ادامه داد: نباید اعتقادات مردم را تحت شعاع قرار داد و با احساسات آنها بازی کرد. کار خبرنگار صدا و سیما شایسته نبود. 
علاء الدین فردی از دیگر اهالی منطقه با بیان اینکه زائران زیادی از اقصی نقاط کشور به امامزاده محمد حنفیه(ع) می آیند، ابراز کرد: از تمام نقاط کشور از جمله شیراز، لرستان، مشهد، قزوین و... به این مکان مقدس جهت زیارت حضور می یابند. اهالی روستا نیز در تمام فصول سال و در مناسبت های مختلف آماده خدمت رسانی به زائران بوده و این امر را بر خود وظیفه و افتخار می داند. وی ادامه داد: نام امامزاده، « قِل قِلی » نیست و با ذکر این نام، شخصیت امامزاده را تحت شعاع قرار داده اند.
گفتنی است، شهرستان رودبار با قدمتی بیش از 230 هزار ساله و با داشتن تمدن و فرهنگ غنی بقدری برای اهالی رسانه بی اهمیت، غیر قابل درک و فراموش شده، بوده است، که حتی خبرنگار خبرگزاری ایسنا در گزارش خبری خود با تیتر « امامزاده قِل قلِی»، ضمن توهین به اهالی شریف این شهرستان، با اشتباه عنوان نمودن سال وقوع زلزله غم انگیز و تاسف بار سال 69 رودبار به  سال 68، غم دیگری را بر شانه های شهروندان رودباری گذاشت. با این تفاسیر می توان دریافت؛ که شهرستان رودبار در مرز فراموش شدن بوده و بیش از پیش مورد بی مهری قرار گرفته است.


منبع:http://www.sh-zeitoun.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد